Osnovna škola "Mare Švel-Gamiršek" Vrbanja

Provedbom aktivnosti iz informatike i robotike, te izvannastavnih/izvanškolskih akt. iz biologije/ekologije, 3D dizajniranja, drvodjelstva, prirode i društva poboljšat će se STEM vještine te IKT-a, poduzetništva i aktivnog građanstva za min 100 učenika i min 10 učitelja. S tim u vezi, planiraju se stručna usavršavanja učitelja, stručnih suradnika u poticanju kreativnosti i istraživačkog pristupa kod djece, osposobljavanje djelatnika za korištenje robotskih sustava te programskih rješenja i alata za razvoj 3D modela, te unaprjeđenje komunikacijskih i prezentacijskih vještina. Kod učenika, uključujući i one s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (50 učenika), provest će se aktivnosti razvoja informatičkih vještina početnog stvaranja programskih sustava, edukacije iz robotike koristeći robotske setove i suvremenu tehnologiju iz područja računalstva i robotike, omogućavajući jednak pristup suvremenim pomagalima i didaktičkim materijalima.
IZVANŠKOLSKA DRVODJELSKA - IZVJEŠĆE, FOTO, EV.LISTE, EV.RAD. VREMENA - SLAVIŠA
IZVANŠKOLSKA DRVODJELSKA - IZVJEŠĆE, FOTO, EV.LISTE, EV.RAD. VREMENA - SLAVIŠA
IZVANŠKOLSKA ROBOTIKA - IZVJEŠĆE, FOTO, EV.LISTE, EV.RAD. VREMENA - TANJA STJEP
2. IZVANŠKOLSKA ROBOTIKA - IZVJEŠĆE, FOTO, EV.LISTE, EV.RAD. VREMENA - TANJA STJEP
IZVANŠKOLSKA 3D DIZAJNIRANJE - IZVJEŠĆE, FOTO, EV.LISTE, EV.RAD. VREMENA - TANJA ST
IZVANŠKOLSKA 3D DIZAJNIRANJE - IZVJEŠĆE, FOTO, EV.LISTE, EV.RAD. VREMENA - TANJA ST
Radionica ROBOTIKA
RADIONICE ZA UČENIKE IZ PODRUČJA STEM-a
Robotika - 1. radionica (2 sata)
Radionice za učenike iz područja STEM-a, s naglaskom na robotiku počele su s realizacijom dana 20. ožujka 2023., sukladno Ugovoru koji je je sklopljen s Udrugom Locus iz Vinkovaca. Radionicu je pripremio i vodio prof. Adrijan Čačić.
Na edukaciji je sudjelovalo ukupno 10 učenika iz petog, šestog i sedmog razreda, učitelj informatike Tanja Stjepanović.
Cilj: učenici nakon radionice znaju koristiti LEGO EV3 (ili slični set modularnih robota) setove za robotiku, sastavljaju robotsko rješenje, spajaju ga na računalo te pomoću programa za blok naredbi programiraju robota.
Korišteni materijali: Računala i tableti (1 po paru učenika), set Lego EV3 (1 po paru učenika), programska podrška Lego Classroom.
Sadržaj prve radionice:
Sadržaj setova i programska podrška (Demonstracija i vježba - 2 sata)
Prolazimo kroz dijelove seta, njihovu funkciju i primjere korištenja. Učenici modele robota i rješenja povezuju sa svakodnevnim životom i problemima koje bi roboti mogli rješavati. Učenicima se dalje demonstrira programska podrška pomoću koje mogu samostalno učiti, spajati robote s računalom i programirati rješenja pomoću blok naredbi.
Vježba: spojimo robote s računalom i prenesemo prvi program.
Radionica 3D modeliranje
RADIONICE ZA UČENIKE IZ PODRUČJA STEM-a
3D modeliranje - 1. radionica (2 sata)
Radionice za učenike iz područja STEM-a, s naglaskom na 3D modeliranje i robotiku počele su s realizacijom dana 7. ožujka 2023., sukladno Ugovoru koji je je sklopljen s Udrugom Locus iz Vinkovaca. Radionicu je pripremio i vodio prof. Adrijan Čačić.
Na edukaciji je sudjelovalo ukupno 14 učenika iz petog, šestog i sedmog razreda, učitelj informatike Tanja Stjepanović.
PRVA RADIONICA
Cilj: učenici nakon radionice imaju osnovno shvaćanje procesa stvaranja 3D modela i početne vještine stvaranja digitalnih 3D modela u svrhu izrade fizičkih objekata pomoću 3D pisaća.
KORIŠTENI MATERIJALI:
računala (1 po uceniku), online platforma www.tinkcrcad.com, program Blender, program PrusaSlicer i CuraSlicer.
SADRŽAJ:
3D modeliranje i 3D pisaći (izlaganje i demonstracija - 2 sata)
Izlaganje prenosi učenicima osnovne pojmove i koncepte računalne 3D grafike. Primjeri korištenja 3D modela daju učenicima poveznicu sa svakodnevicom. U daljnjem izlaganju učenici su upoznati s osnovnim principima rada i korištenja 3D pisača (vrste, materijali, dijelovi, održavanje) uz korištenje 3D pisača dostupnog školi.
Identifikacija darovitosti u školi
Izvješće stručne suradnice o sudjelovanju na edukaciji „Identifikacija darovitosti u školi“
U subotu 10. prosinca učitelji, nastavnici i stručni suradnici uključeni u projekt "Škola za 21. stoljeće, škola za kreativnost" + STEM projekt u koji je uključena Osnovna škola Mare Švel-Gamiršek iz Vrbanje, okupili su se u prostorima Filozofskog fakulteta Osijek, u predavaonici 62, kako bi se educirali o strategijama i tehnikama identifikacije darovitih učenika. Edukaciju je provodila udruga Klikeraj, stručna organizacija za poticanje dječjeg kognitivnog razvoja te razvoja kreativnosti, darovitosti i talenta.
Edukacija je obuhvaćala predavanja i radionice koji su tematizirali pregled suvremenih shvaćanja fenomena darovitosti, analizu osnovnih kriterija za procjenu darovitosti, tipične karakteristike darovitih i talentiranih učenika u osnovnim školama u specifičnim domenama te kad provesti identifikaciju darovitih učenika. Prikupljeno znanje i informacije dobivene kroz edukaciju, vrednovalo se primjenom znanja na studije slučajeva darovitih učenika iz osnovnoškolske prakse kroz trosatnu radionicu.
Stručna suradnica Martina Stanković
EDUKACIJA ZA UČITELJE NA TEMU „POTICANJE KREATIVNOSTI I PROBLEMSKI USMJERENA NASTAVA“
Predavanje na temu poticanja kreativnosti i problemski usmjerene nastave održano je 2. prosinca 2022. u trajanju od 3 sata, sukladno Ugovoru koji je je sklopljen s Učilištem Studium iz Vukovara.
Na edukaciji je sudjelovalo ukupno 13 učitelja i predavač, Danijel Pobi, prof.
Predavač je temu započeo iznošenjem zabluda koje se vežu uz darovite učenike. Uslijedio je dio predavanja koji se odnosio na identifikaciju darovitih učenika, akceleraciju i/ili obogaćivanje sadržaja za navedene učenike. Potaknuta je rasprava o mogućnostima utjecanja na kreativnost kako ostalih tako i darovitih učenika u određenim predmetima ili temama koje se obrađuju na nastavi. Predavač se dotaknuo i kompetencija koje su potrebne kako bi se ostvarila problemski usmjerena nastava koja će zainteresirati i obogatiti znanja i sposobnosti darovitih učenika te im ponuditi zadatke na njihovoj razini.
EDUKACIJA ZA UČENIKE NA TEMU „BITNE MAPE“
Edukacije za učenike na temu „ BITNE MAPE“ održane su 15. studenog 2022. i 22. studenog 2022. u ukupnom trajanju od 8 sati ( 2 puta po 4 sata), sukladno Ugovoru koji je je sklopljen s Učilištem Studium iz Vukovara. U edukacije su bili uključeni učenici od 1. do 4. razreda naše škole.
Na prvoj edukaciji koja je održana 15. studenog 2022. sudjelovalo je 51 učenik od 1. do 4. razreda.
Na drugoj edukaciji koja je održana 22. studenog 2022. sudjelovalo je 51 učenik od 1. do 4. razreda.
Pored predavača koje je održao Danijel Pobi, prof., na radionicama je sudjelovala Tanja Stjepanović, učiteljica informatike zaposlena u našoj školi, koja je bila zadužena za tehničku pomoć i podršku predavaču u radu s učenicima, osobito u radu s prvašićima.
Kroz radionice na temu Bitne mape, učenici su se upoznali s načinom na koji roboti razmišljaju te programima odnosno uputama koje robot slijedi. Kroz zanimljive zadatke pokretali su zamišljenog robota mrežom koju su nacrtali na papiru. Svaki novi zadatak bio je sve složeniji odnosno od njihovog robota zahtijevao je novi put kojim će se kretati kako bi zaobišao prepreke i došao do cilja. Uočili da za rješavanje određenog problema, u ovom slučaju načina na koji će se robot kretati do svog krajnjeg cilja, postoji uvijek velik broj rješenja.
U drugom dijelu radionice koja je održana dana 22. studenog 2022. učenici su upoznali pojam binarnog brojevnog sustava na kojem se temelji rad računala, a koji koristi samo dvije znamenke (0 i 1). Nakon zapisivanja abecede i dodjeljivanja binarnog zapisa svakom slovu abecede učenici su kroz nekoliko zadataka kodirali i dekodirali određene riječi i rečenice pri čemu su shvatili način na koji računalo zapisuje i prepoznaje podatke.