Osnovna škola "Ivan Filipović" Račinovci

Min 30 učenika, od toga 6 učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (3 potencijalno darovita i 3 po individualiziranom programu) sudjelovat će u aktivnom učenju STEM vještina uz pomoć IKT-a, poduzetništva i aktivnog građanstva. Od 4 učitelja koja će sudjelovati u aktivnostima, 2 učitelja sudjelovat će u edukacijama sastavljanja hardverske komponente Nibble igraće konzole i predavanja o elek.sklopovlju i mikroračunalima, kako bi mogli prenijeti znanje na učenike i naučiti ih kako sastaviti Nibble igraću konzolu, a pritom usvajajući znanje iz elektronike i programiranja igara (CircuitBlock app). Također, 6 učitelja sudjelovat će u edukativnom programu izrade ekološke kozmetike, kako bi dalje mogli prenositi znanje na svoje učenike. Stečeno iskustvo razmjenit će s drugim školama tijekom organiziranih zajedničkih događanja u sklopu projekta.
ZAVRŠNO IZVJEŠĆE O PROVEDENIM AKTIVNOSTIMA - EKOLOZI - MARINKO TOMIĆ
ZAVRŠNO IZVJEŠĆE O PROVEDENIM AKTIVNOSTIMA - EKOLOZI - MARINKO TOMIĆ
„Od ideje do STEM vještina“ je međupredmetni projekt koji se sastoji od više manjih projekata koji pokrivaju različita prirodoslovna područja, a zajedničko im je što obrađuju istu temu: odnos i emotivni stav učenika spram STEM područja općenito. Projekt je zamišljen kao istraživačko-praktični rad učenika i nastavnika prirodoslovnih predmeta koji su u sklopu izvannastavnih predmeta realizirali projekt o biološkim, kemijskim i fizikalnim zakonitostima te primijenili različite inovativne metode poučavanja. Praktičnim dijelom projekta potaknulo se učenike na aktivnost te zajedno s istraživačkim dijelom projekta doprinijelo ostvarivanju planiranih ishoda učenja. Cilj projekta „Od ideje do STEM vještina“ bio je potaknuti učenike na kreativno stvaralaštvo i inovativnost u radu, međusobnu suradnju, odgovornost i disciplinu u radu, razvijanje samopouzdanja i samovrednovanja, na brigu o zdravlju i okolišu kao i smanjiti nesrazmjer u znanju i primjeni STEM područja s kojim učenici prijeđu iz osnovne u srednju školu.
U OŠ „Ivan Filipović“ Račinovci projekt se, između ostalog, odvijao kroz fakultativnu nastavu biologije („Ekolozi“). Cilj nastave Ekologa bio je upoznati učenike sa znanstvenim metodama istraživanja te ih osvijestiti o brizi za očuvanjem prirode i okoliša. U sklopu fakultativne nastave učenici su samostalnim radom i opažanjem stekli brojna znanja i iskustva iz područja ekologije.
Projektom „ Od ideje do STEM vještina“ ostvarena su odgojno-obrazovna očekivanja svih sedam međupredmetnih tema, s posebnim naglaskom na temu Održivi razvoj. Učenici su tijekom 35 školskih sati samostalno i/ili u grupi izvodili praktične radove iz područja biologije/ekologije u sklopu različitih aktivnosti, a neke od njih su:
- Berba i sušenje lavande iz školskog vrta
- Razvrstavanje otpada
- Recikliranje papira i plastike
- Metode kompostiranja i izrada komposta
- Izrada prirodnog filtera za vodu
- Biomonitoring lišajeva na području Račinovaca
- Mjerenje temperature i pH-vrijednosti tla
- Uređenje školskog dvorišta i sadnja novih biljaka
- Zimska zaštita egzotičnih biljaka u školskom dvorištu
- Izrada prirodnih sapuna
- Izrada ekoloških sredstava za čišćenje
- Izrada prirodnih ukrasa za adventski vijenac/božićno drvce
Na kraju svake aktivnosti provedena je izlazna anketa u kojoj su učenici mogli iskazati svoja mišljenja i prijedloge za daljnja poboljšanja. Oduševljenje učenika je bilo toliko da ni u jednoj anketi nije bilo negativnih odgovora, svi su bili izrazito zadovoljni (ocjena 5) postupcima provedbe aktivnosti, kao i vještinama koje su stekli. Također, na samom su kraju izrazili želju za sudjelovanjem u novom Projektu tijekom kojeg bi se provodile slične aktivnosti koje mogu, kako oni kažu, primjenjivati u svakodnevnom životu. S obzirom na izrazitu zainteresiranost učenika za sudjelovanjem te na uspješnost provedenih aktivnosti, neke od njih bit će integrirane u redovnu nastavu biologije od sljedeće školske godine.
Voditelj aktivnosti:
Marinko Tomić, mag. educ. biol. et chem.
ZAVRŠNO IZVJEŠĆE O PROVEDENIM AKTIVNOSTIMA EKOLOZI - K. JELIĆ
ZAVRŠNO IZVJEŠĆE O PROVEDENIM AKTIVNOSTIMA EKOLOZI - K. JELIĆ
„Od ideje do STEM vještina“ je međupredmetni projekt koji se sastoji od više manjih projekata koji pokrivaju različita prirodoslovna područja, a zajedničko im je što obrađuju istu temu: odnos i emotivni stav učenika spram STEM područja općenito. Projekt je zamišljen kao istraživačko-praktični rad učenika i nastavnika prirodoslovnih predmeta koji su u sklopu izvannastavnih predmeta realizirali projekt o biološkim, kemijskim i fizikalnim zakonitostima te primijenili različite inovativne metode poučavanja. Praktičnim dijelom projekta potaknulo se učenike na aktivnost te zajedno s istraživačkim dijelom projekta doprinijelo ostvarivanju planiranih ishoda učenja. Cilj projekta „Od ideje do STEM vještina“ bio je potaknuti učenike na kreativno stvaralaštvo i inovativnost u radu, međusobnu suradnju, odgovornost i disciplinu u radu, razvijanje samopouzdanja i samovrednovanje, na brigu o zdravlju i okolišu kao i smanjiti nesrazmjer u znanju i primjeni STEM područja s kojim učenici prijeđu iz osnovne u srednju školu.
U OŠ „Ivan Filipović“ Račinovci projekt se, između ostalog, odvijao kroz fakultativnu nastavu biologije („Mali Ekolozi“). Cilj nastave Mali Ekolozi bio je upoznati učenike sa recikliranjem te ih osvijestiti o brizi za očuvanjem prirode i okoliša. U sklopu fakultativne nastave učenici su samostalnim radom i opažanjem stekli brojna znanja i iskustva iz područja ekologije.
Projektom „ Od ideje do STEM vještina“ ostvarena su odgojno-obrazovna očekivanja svih sedam međupredmetnih tema, s posebnim naglaskom na temu Održivi razvoj. Učenici su tijekom 35 školskih sati samostalno i/ili u grupi izvodili praktične radove iz područja ekologije u sklopu različitih aktivnosti, a neke od njih su:
- Odlazak u reciklažno dvorište
- Razvrstavanje otpada
- Recikliranje papira i plastike
- Izrada ekoloških ukrasa
- Hranilica za ptice
- Izrada Orašara od recikliranoga materijala
- Izrada kasica i vaza od plastičnih boca
- Uređenje školskog dvorišta i sadnja novih biljaka
- Izrada licitarskih srca
- Izrada nakita od domaćeg plastelina
- Izrada od kartonskih kutija
- Izrada prirodnih ukrasa za božićno drvce
- Sijanje pšenice u reciklirane posudice
Na kraju svake aktivnosti provedena je izlazna anketa u kojoj su učenici mogli iskazati svoja mišljenja i prijedloge za daljnja poboljšanja. Oduševljenje učenika je bilo toliko da ni u jednoj anketi nije bilo negativnih odgovora, svi su bili izrazito zadovoljni (ocjena 5) postupcima provedbe aktivnosti, kao i vještinama koje su stekli. Također, na samom su kraju izrazili želju za sudjelovanjem u novom Projektu tijekom kojeg bi se provodile slične aktivnosti koje mogu, kako oni kažu, primjenjivati u svakodnevnom životu.
Voditelj aktivnosti:
Katarina Jelić, mag. prim. educ.
Nibble igračke konzole
Nibble igračke konzole