Osnovna škola Josip Kozarac Soljani

1. Izvješće s fotografijama - izvanškolska Robotika i IoT
Izvješće s fotografijama - izvanškolska Robotika i IoT
2. IZVJEŠĆE S FOTOGRAFIJAMA - IZVANŠKOLSKA ZELENI PALAC
2. IZVJEŠĆE S FOTOGRAFIJAMA - IZVANŠKOLSKA ZELENI PALAC
Izvješće za projekt – Od ideje do STEM vještina
Izvješće za projekt – Od ideje do STEM vještina
U okviru projekta Od Ideje do STEM vještina sudjelovali smo izvanškolskom aktivnošću Domaćinstvo. Sudjelovali su učenici razredne i predmetne nastave od prvog do šestog razreda.
Ciljevi domaćinstva su:
- upoznavanje osnova kuhanja
- razvijanje praktičnih vještina
- upoznavanje aktivnosti svakodnevog života
- skrb o domu, odjeći, sebi
- bonton
- poticanje zajedništva i pripadnosti
- zabava i druženje.
Namjena:
- poticati i razvijati ljubav prema kuhanju
- stjecanje novih znanja
- razvijanje higijenskih navika
suradnja učenika i osoba treće životne dobi.
Projektne aktivnosti koje smo provodili su:
- Dogovor o planu radu
- Sakupljanje jesenskih plodova (lješnjaci, orasi)
- Čistili smo jesenske plodove i pripremali za kolače
- Konzervirali smo (dumstirali) jesenske plodove kruške, jabuke i dunje i pripremali zimnicu.
- Pekli smo kolače po tradicionalnim receptima
- Zapisivali smo tradicionalne slavonske recepte „sitnih kolača“ naših baka
- Fotografirali smo ispečene kolače
- Posjetili smo starije i nemoćne sumještane i poklonili im naše kolače
- Posjetili smo Dom za starije i nemoćne osobe u Soljanima i poklonili im kolače
- Pekli smo kolače za Uskrs s kojima smo počastili sve učenike i djelatnike naše škole.
- Obilježili smo Dan zahvalnosti za plodove zemlje i Dan jabuka
- Pekli smo, pakirali i prigodno podijelili kolače za Advent
- Izradili smo digitalnu kuharicu sa tradicionalnim receptima „sitnih kolača“ naših baka u digitalnom alatu Book Creator
- Učenici su mjerenjima, vaganjem i sličnim aktivnostima povezivali nastavno gradivo sa praktičnim vještinama i primjenom u svakodnevnom životu.
- Sudjelovali smo na Danu otvorenih vrata u Drenovcima te predstavili svoje projektne aktivnosti.
Nastojali smo povezati prošlost i budućnost te smo u izradi kolača koristili kalupe koje su nam izradili naši Robotičari u novom 3D printeru. Kroz ovaj projekt učenici su stekli nova znanja i vještine te su rado sudjelovali u svim projektnim aktivnostima. Osmijesi na licima naših učenika, ali i starijih osoba koje smo posjetili bili su nam samo potvrda da smo uspješno proveli naš projekt.
Ukupno smo realizirali 35 sati.
Učiteljica Nataša Kovanović
Studijsko putovanje ravnatelja i učitelja u Zagreb – Rimac Group, Zvjezdarnica Zagreb
Studijsko putovanje ravnatelja i učitelja u Zagreb – Rimac Group, Zvjezdarnica Zagreb – 10.12.2023—12.12.2023.
Teme: Međuovisnost obrazovanja i gospodarstva, menadžment u obrazovanju
Cilj: Grupa školskih ravnatelja, predstavnika Županjske razvojne agencije i voditelja projektnih aktivnosti želi steći široko i sveobuhvatno razumijevanje međuovisnosti obrazovanja i gospodarstva. Glavni cilj je otvoriti oči za različite perspektive o liderstvu u obrazovnom sustavu te provedbi izvannastavnih i projektnih aktivnosti koristeći neke aspekte rada velikih kompanija.
Primijeniti uspješne metode rada Zvjezdarnice te ostvariti kontakte i mogućnost podrške u realizaciji nastave u školskoj zvjezdarnici (primjeri dobre prakse).
Uvesti promjene u školama u svrhu unapređivanja obrazovanja s ciljem veće konkurentnosti učenika ruralnih sredina na tržištu rada.
Posjetili su:
- Rimac Group
- Zvjezdarnica Zagreb
Rimac Group
CILJ: S obzirom na specifične osobine i interese svakog djeteta, namjena studijskog posjeta bila je dati nastavnicima uvid u mogućnosti koje se pružaju djeci tijekom i nakon završetka obrazovanja te ih potaknuti na iskorištavanje vlastitih potencijala, potaknuti djecu na istraživanje, razvijanje kreativnosti i inovativnosti te uočavanje elemenata poduzetničkog procesa, počevši od ideje do krajnjeg proizvoda.
Cilj je i prepoznavanje i uloga timskog rada i suradnje za postizanje konkretnog cilja/proizvoda te suvremene koncepte rada tvrtke te mogućnost primjene inovativnih metoda rada na projektima u sklopu učioničke nastave primjenjujući neke aspekte poslovanja tvrtke.
Izuzetno je važno pratiti nove trendove, osluškivati i biti u stalnom kontaktu sa realnim sektorom kako bi učenike pripremili za rad i suradnju na radnom mjestu te ih uveli u poslovni svijet kroz simuliranje rada u nekoj kompaniji kroz izvannastavne aktivnosti.
Ishodi:
- Spoznati primjenu novih tehnologija i inovativnu proizvodnju električnih sportskih automobila
- Poticati dodatno zanimanje za nove tehnologije, elektroniku i informatiku
- Razvijati kreativan način razmišljanja u svrhu pronalaženja inovativnih rješenja
- Družeći se kroz planirane aktivnosti i kvalitetno provedenim vremenom ojačati zajedništvo i stvoriti međusobne prijateljske veze
- Ojačati svijest o vlastitoj ulozi u globalnim tehnološkim procesima, razviti samopouzdanje i vjeru u vlastite mogućnosti, razviti slobodu kreativnog izričaja i komunikacijske kompetencije
Terenska nastava započela je dolaskom u Rimac Group u Zagrebu. Predstavnica odjela Ljudskih resursa, upoznala je nastavnike sa počecima poduzeća do današnjih impresivnih rezultata i spajanja sa Buggati grupom. Nastavnici su čuli detaljnije o automobilima koje poduzeće proizvodi, kako isti odražavaju tradiciju hrvatske od imena, dizajna i komunikacije, te mogućnostima personalizacije istih prema preferencijama klijenata.
Ono što čini specifičnost tvrtke su upravo kadrovi, kod kojih razina obrazovanja i stručna sprema nisu toliko bitni, koliko je bitna kreativna karakterna crta svakog pojedinog radnika te spremnost da velik dio svojeg vremena utroši u tehnički i vizualni razvoj njihovih vozila, koji u svijetu uživaju veliku popularnost.
Poduzeće Rimac najpoželjniji je hrvatski poslodavac u što su se nastavnici i uvjerili obilaskom njihove lokacije u Zagrebu, aktivnostima u domeni ljudskih resursa te predstavljanjima njihovih predstavnica. Posjet je uključivao i obilazak proizvodnog pogona koji je omogućio upoznavanje sa kompletnim procesom izrade impresivne Nevere te organizacijom proizvodnje.
Zvjezdarnica Zagreb
Cilj: Suradnja na obrazovnim ishodima između zvjezdarnice Zagreb i škola u projektu. Dogovaranje predavanja, izleta i edukacije te pomoć u osmišljavanju rada zvjezdarnice u Drenovcima.
Interdisciplinarno učenje gradiva iz fizike, biologije i geografije te primjena matematike unutar tih znanosti.
Popularizacija znanosti i tehnike; kroz atraktivne posjete, predavanja, demonstracije i fizikalne pokuse popularizirati fiziku i srodne prirodne znanosti
Ishodi:
- Argumentira i preispituje različita mišljenja o etičkim pitanjima u astronomskim istraživanjima i primjeni otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka te donosi odluke o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom
- Raspravlja o odgovornosti znanstvenika i cjelokupnoga društva pri korištenju tehnologije i znanstvenih otkrića u svakodnevnome životu
- izrađuje samostalni istraživački projekt koji uključuje savladavanje potrebnih teorijskih osnova; planiranje, organizaciju i provođenje odgovarajućih opažanja i mjerenja, pripremu pisanog rada i javnu prezentaciju istraživačkog projekta.
Zahvaljujući tradicijskim programima i suvremenim pristupima Zvjezdarnica uspješno provodi četiri temeljne djelatnosti:
Popularizacijskim programima otvorena su vrata Zvjezdarnice mnogobrojnim građanima i školskim grupama. Omogućeno je opažanje neba novim teleskopom, a brojna aktualna i zanimljiva predavanja afirmirali su Zvjezdarnicu kao stjecište društvenog života osoba zainteresiranih za znanost i prirodoslovlje, a također i za kulturne sadržaje.
Obrazovni programi nadopunjuju prazninu u redovitom školskom sustavu i omogućuju mladima koji se zanimaju za astronomiju da stječu odgovarajuća znanja. Tijekom školske godine redoviti su tečajevi, radionice i drugi projekti primjereni uzrastu polaznika. Jedan od najvažnijih projekata kojemu je izvršitelj Zvjezdarnica jest međunarodna astronomska olimpijada.
Izdavaštvo obuhvaća redovito publiciranje periodičnih izdanja i povremeno objavljivanje neperiodičnih izdanja, poput knjiga, astronomskih postera i karata.
Znanstveni rad obuhvaća istraživanja na području fizike Sunca i utjecaja Sunca na heliosferu i Zemlju i kozmičko zračenje. Stručni rad obuhvaća redovito praćenje astronomskih pojava i stručne savjete.
Obrazovni programi obuhvaćaju tečajeve (početnički, opći i napredni), radionice, ljetnu školu, međunarodnu olimpijadu i dodatne projekte prilagođene pojedinim uzrastima.
Zvjezdarnica Zagreb nudi profesionalnu podršku u realizaciji EU projekata kao partner i realizator različitih programa, te davanju stručne podrške. Ukratko, Zvjezdarnica može ponuditi sljedeće aktivnosti:
Interdisciplinarna znanstvena i obrazovna podrška sa suvremenim metodama rada i edukacije s dugogodišnjim iskustvom.
Prijem učenika, nastavnika i sudionika projekta kao školske grupe uz održavanje prigodnog predavanja, promatranje neba teleskopom i razgledavanja astronomskih instrumenata i opreme Zvjezdarnice.
Obrazovne radionice sa znanstvenim STEM sadržajima iz područja astronomije za nastavnike, učitelje razredne nastave i odgajatelje.
Zvjezdarnica posjeduje i prijenosne teleskope s profesionalnom opremom za dnevno i noćno promatranje.
Dolazak stručnih suradnika u školu/ustanovu radi organiziranja opažanja astronomskih tijela za sudionike.
Pripreme i provedba edukacije nastavnika i učenika, kao i savjeta u odabiru opreme i stručne pomoći u načinima njene upotrebe.
STUDIJSKO PUTOVANJE UČITELJA I UČENIKA NA MEĐUNARODNI SAJAM KNJIGA INTERLIBER 2023.
U sklopu projekta“ Od ideje do STEM vještina u osnovnim školama“ , djelatnici i učenici iz 6 osnovnih škola uključenih u projekt, dana 11. studenog 2023. godine posjetili su Međunarodni sajam knjiga, Inteliber u Zagrebu.
Program 45–og po redu jednog od najvećih sajmova knjiga u Europi kao najvažnija književna manifestacija u Hrvatskoj nas je oduševila ponudom i raznolikošću događanja.
Posebno nas se dojmilo obilježavanje 150-te obljetnice rođenja Marije Jurić Zagorke koja je bila popraćena radionicama pod naslovom "Zagorki s ljubavlju" gdje smo imali prilike vidjeti kostimirane Zagorkine likove među mnoštvom ljudi koji su susretljivo pojašnjavali koji su lik i iz kojeg djela kako bi se svi posjetitelji što bolje upoznavali s crticama iz njezina života i njezinim likovima.
Ove godine uz iznimno bogat program novih izdanja s najrazličitijih područja, dokazujući da hrvatsko nakladništvo pronalazi put do ljubitelja knjige, potaknulo je sve nas da obogatimo kućne biblioteke i za velike i one najmlađe. Cijene su bile pristupačne, posebice za dječje slikovnice. Dojmljiv je bio i paviljon 7. u kojemu se provodio Nacionalni program poticanja čitanja djeci od najranije dobi "Rođeni za čitanje". Pažljivo smo pregledali ponudu lektirnih naslova za našu školsku knjižnicu i odlučili se za potpuno nova dva naslova kojima ćemo obogatiti naše police, vjerujemo na zadovoljstvo učenika razredne i predmetne nastave.
Posjetili smo Paviljon 6, u kojemu se održala STEAM radionica za djecu od 5-9 godina, nakon koje smo poslušali i predstavljanje “Elementove slikovnice”. U vjeri i nadi kako održavamo čitateljske standarde, nadamo se posjeti Inteliberu i sljedeće godine.
Posjet Tehničkom muzeju i Botaničkom vrtu – Zagreb
Dana 10. 10. 2023. zatim17.10.2023. i 24.10.2023. učenici viših razreda svih osnovnih škola u našem projektu posjetili su Zagreb. Uz stručno vodstvo posjetili su glavne zanimljivosti Zagreba: Trg bana J. Jelačića, vožnja uspinjačom, Gornji grad , Kaptol, katedrala, Trg svetog Marka s Banskim dvorima, Kamenita vrata. Upoznali su se s bogatom zagrebačkom povijesti i geografskim položajem.
Posjetili su Tehnički muzej gdje su se upoznali s razvojem tehnologije kroz povijest te radom Nikole Tesle. Ponovili su i obnovili svoja znanja iz fizike i tehničke kulture. U Botaničkom vrtu su ponovili gradivo iz prirode, biologije i kemije.
Nakon obilaska učenici su imali obrok u McDonaldsu.
Plan putovanja:
- Posjet Tehničkom muzeju: obilazak postave muzeja (rudnik, Demonstracijski kabinet Nikola Tesla, prijevozna sredstva, parni strojevi, turbine…)
- Botanički vrt
- Glavne znamenitosti Zagreba
Ishodi:
- objasniti industrijalizaciju i razvoj znanosti u drugoj polovici 19.st.
- procijeniti važnost znanstvenog rada Nikole Tesle
- objasniti posljedice upotrebe novih tehnoloških dostignuća
- vremenski odrediti i opisati posljedice upotrebe fosilnih goriva
- u Demonstracijskom kabinetu Nikola Tesla uz desetak pokusa upoznati i ponoviti (obrazovne ishode fizike) važne činjenice vezane uz život i djelo Nikole Tesle
- ponoviti obrazovne ishode iz geografije, prirode, biologije i povijesti
- objasniti osnovne geografske posebnosti Zagreba
- opisati najvažnije povijesne lokalitete
- uočiti raznolikost biljnog svijeta u botaničkom vrtu
- istaknuti obrazovnu funkciju botaničkog vrta
- uočiti međuovisnost svih vrsta na zemlji i bogatstva koje predstavljaju
- nabrojiti zaštićena prirodna područja Hrvatske i istaknuti njihove specifičnosti
Ishodi studijskih putovanja:
- Primjenjuje dogovorena pravila ponašanja.
- Razvija i održava prijateljske odnose.
- Izbjegava nasilje, rješava sukobe na primjeren način i traži pomoć.
- Prihvaća svoje osobine i osobine drugih.
- Prilagođava se okružju.
- Pokazuje svoje emocije na primjeren način.
- Odupire se rizičnim situacijama.
- Vrednuje kulturne znamenitosti.
- Promiče kvalitetu života u zajednici.
Neplaćeni članak u novinama o STEM-u

Osnovna škola "Josip Kozarac" Soljani sudjeluje u europskom projektu "Od ideje do STEM vještina u školama", čiji je cilj omogućiti školama s područja županjske Posavine sredstva i opremu za opremanje STEM učionica, unaprjeđivanje i razvoj vještina učitelja, provođenje STEM aktivnosti za učenike, za potencijalno darovitu djecu i učenike s teškoćama. Ukupna vrijednost projekta je 931.957,36 eura, od čega su 85 posto nepovratna donatorska sredstava, a preostalih 15 posto nacionalna. Riječ je o sredstvima Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora.
Partneri u projektu su osnovne škole Vrbanja, Drenovci i Račinovci, dvije osnovne škole u Županji, Županjska razvojna agencija ŽURA te partner iz Norveške FIRST Scandinavia. Sredstva će biti utrošena u edukaciju učenika i učitelja, nabavu računala i ostale informatičke opreme, u infrastrukturne radove u školama. Među ostalim, gradit će i zvjezdarnicu, prometni poligon, vanjske učionice, baviti se uzgojem i preradom lavande, printati pomoću 3D printera, programirati pomoću igraćih konzola, a tu su i studijska putovanja.
Ravnateljica škole u Soljanima Katarina Marjanović vrlo je sretna i ponosna što je baš njihova mala škola na istoku županjske Posavine dobila ulogu nositelja ovoga projekta, učitelji su spremni i učenici se vesele brojnim aktivnostima. "Osim stjecanja iskustva rada na ovako velikom projektu, što je također vrlo značajna stavka, dobivamo grafičke tablete i 3D printere, pojedini su učitelji već prošli obuku i uskoro kreću aktivnosti programiranja i printanja s učenicima", kazuje. A kao izvannastavne aktivnosti ističe Domaćinstvo i Zeleni palac, koji je usmjeren na uzgoj starih sorti cvijeća, gdje se učenicima omogućuje stjecanje nekih novih vještina, za čije su potrebe nabavili mali plastenik i sav popratni materijal. A kroz Domaćinstvo žele učenicima poboljšati motoričke sposobnosti i praktične vještine potrebne u svakodnevnom životu. Nabavili su konvekcijsku pećnicu i neke druge uređaje za kuhinju, robotske miksere, vage i opremu za male kuhare. Vježbat će i poduzetništvo i aktivno građanstvo. Od norveškog će partnera učiti i o novim konceptima poučavanja fizike i robotike.
Projektne će aktivnosti učenicima pomoći u razvoju njihovih kompetencija, izgrađivati ih i profesionalno usmjeravati u njihovu budućem školovanju.
M.L.O.

Uvodna konferencija
UVODNA KONFERENCIJA PROJEKTA Od ideje do STEM vještina u školama
Dana 28. veljače, u Osnovnoj školi "Josip Kozarac" Soljani, održana je uvodna konferencija projekta "Od ideje do STEM vještina u školama",
Ukupna vrijednost Projekta iznosi 931.957,36 €.
Iznos bespovratnih sredstava koji se dodjeljuje iz donatorskih sredstava je 85%, a 15% dodjeljuje se iz nacionalnih sredstava.
Projekt je financiran sredstvima Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora.
Razdoblje provedbe Projekta je od 1. rujna 2022. godine do 29. veljače 2024. godine.
Bilješka sa sastanka između Nositelja projekta „Od ideje do STEM vještina u školama“, Osnovne škole „Josip Kozarac“ Soljani
Bilješka sa sastanka između Nositelja projekta registriranog pod r.br. 14A - „Od ideje do STEM vještina u školama“, Osnovne škole „Josip Kozarac“ Soljani, održanog 28. veljače 2023. godine u 14:00 sati, u Osnovnoj školi „Josip Kozarac“ u Soljanima
SASTANKU SU PRISUSTVOVALI:
- Ispred Upravitelja Programa:
- Branka Lovrić, voditeljica odjela
- Jelena Franotović, voditeljica odjela
- Jakov Tomljanović, voditelj projekta
- Branka Balić, voditeljica financija projekta
Ispred Nositelja projekta:
- Katarina Marjanović, ravnateljica Osnovne škole “Josip Kozarac“ Soljani
- Sanja Šarčević, stručnjakinja za javnu nabavu, Grad Županja
- Tomislav Čajko, Žura d.o.o.
- Tin Dogan, Žura d.o.o.
- Marijana Raguž, ravnateljica Osnovne škole Franjo Hanaman Drenovci
- doc.dr.sc. Jadranku Mustapić-Karlić, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje i društvene djelatnosti Vukovarsko-srijemske županije
Sastanak je organiziran u sklopu posjeta školi i dolasku na uvodnu konferenciju projekta, te kao nastavak nakon pregleda drugog periodičnog izvješća i dobivenih informacija o problemima nastalim u provedbi Projekata. Glavna tema sastanka bila su kašnjenja u provedbi Aktivnosti 3 „Modernizacija prostora i nabava STEM opreme za škole“, posebice u segmentu izgradnje zvjezdarnice koja predstavlja značajan dio projekta odnosno 42 % cijelog proračuna.
Nositelj projekta (NP) i partneri na projektu pojasnili su Upravitelju programa (UP) u čemu se sastoje poteškoće s ishodovanjem građevne dozvole za zvjezdarnicu. Predmetna škola (OŠ Franjo Hanaman Drenovci – partner na projektu) već ima u planu dogradnju zgrade škole, izgradnju sportske dvorane i prometnog poligona. S obzirom na to da je dobivanje dozvole za izgradnju zvjezdarnice i izvedba radova hitna, u razgovoru s nazočnima dogovoreno je da se ispita mogućnost hitnog dobivanja građevne dozvole samo za zvjezdarnicu, jer je početni plan uključivao izradu lokacijske dozvole za sve zgrade i građevine, te ishodovanje građevnih dozvola za izgradnju po fazama, pri čemu bi izgradnja zvjezdarnice bila prva faza.
Predstavnici NP i partnera su potvrdili da je faza projektiranja vezana uz zvjezdarnicu zaključena u veljači 2023. godine te da je lokacija zvjezdarnice izmješta iz tavanskog u dograđeni prostor škole. Prema trenutnim predviđanjima, očekuje se ishođenje lokacijske dozvole u travnju, građevinske dozvole u lipnju te početak radova u srpnju 2023. godine. Usuglašeno je da će NP dostaviti idejni projekt UP-u na uvid radi utvrđivanja potrebne dokumentacije za pristupanje gradnji.
Nakon usuglašavanja svih potrebnih predradnji, NP će provjeriti potrebu manje izmjene proračuna vezano uz stavku 84 „Adaptacija tavanskog prostora u svrhu zvjezdarnice i edukativne kupole – Drenovci“, izmjene Aktivnosti 3 te opisa projekta iz Priloga I. Ugovora, kao i izmjene plana nabave, radi optimizacije cijelog procesa.
Vezano uz eventualne manje izmjene projekta, NP je najavio izmjene vezane uz izgradnju prometnog poligona u OŠ Ivana Kozarca Županja, kao i izgradnju sjenice u OŠ Mare Švel-Gamiršek Vrbanja, radi optimizacije raspoloživih troškova, kao i samih procesa izgradnje.
Također, NP je utvrdio uštede u pojedinim proračunskim stavkama koje bi htio rasporediti na troškove predviđene za radove u okviru projekta, s obzirom na rastuće cijene u odnosu na cijene utvrđene u trenutku sastavljanja proračuna. S obzirom na to da bi preraspodjela troškova značila prekoračenje ograničenja od 60% koji mogu biti namijenjeni za troškove radova i opreme u skladu s ugovornim obavezama, NP je zatražio uputu UP-a o mogućnosti takve preraspodijele. UP će, radi jednakog postupanja prema svim nositeljima projekata u okviru Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“, nakon razmatranja takve derogacije na razini programa, dati uputu u navedenom pitanju svim nositeljima projekata.
Naposlijetku, NP je postavio pitanje vezano uz potencijalne financijske reprekusije za projekt u slučaju da zvjezdarnica ne bude izgrađena u roku definiranim člankom 2., stavkom 3. ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. UP je istaknuo da svi ili dio troškova povezanih s izgradnjom zvjezdarnice neće biti prihvatljivio ukoliko se radovi ne završe u ugovorenom roku. Također, UP je skrenuo pozornost na Prilog 3 Pravila o financijskim korekcijama: Nepravilnosti u kojima se određuje financijska korekcija – nepravilnosti izuzev nepravilnosti u postupcima (javnih) nabava, koja su dio ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, a kojima su predviđene financijske korekcije u slučaju nedostizanja ciljeva projekta ili neostvarenja ciljanih vrijednosti pokazatelja. Eventualna korekcija može biti utvrđena u odnosu i razmjeru nedostizanja ciljeva i pokazatelja projekta. Pri tom, UP je skrenuo pozornost na to da se pokazatelj 2.1.2. Broj osnovnih škola koje su modernizirale i/ili osposobile STEM učionice odnosi na broj škola, ne na broj pojedinačnih učionica/objekata unutar svake škole.
Zaključci sastanka
NP će pravodobno i kontinuirano obavještavati UP o napretku vezanom uz zvjezdarnicu i ishodovanje građevinske dozvole te će se raspravljati o potrebnim koracima ako ne bude sve teklo u dogovorenom roku.
Klasa: 978-02/22-01/16
UR broj: 538-04-3-2-1/370-23-22
Prenošenje znanja na učitelje svojih i drugih škola
Kako mi, kao učitelji, možemo biti umjetnici?
U svrhu ostvarivanja projektne aktivnosti u sklopu projekta “Od ideje do STEM vještina u školama”, 20. veljače 2023. održano je predavanje pedagoginje Ružice Sorčik Nestić koje je za cilj imalo usavršavanje učitelja i upoznavanje sa metodom projektnog učenja.
Stručnoj edukaciji su nazočili učitelji, stručni suradnici i ravnatelji iz škola partnera na ovom projektu: “Franjo Hanaman”, Drenovci, “Mato Lovrak”, Županja, “Ivan Kozarac”, Županja, “Ivan Filipović”,Račinovci te učitelji iz naše škole.Ukupan broj sudionika bio je 36. Edukacija je trajala 6 sati i sastojala se od predavačkog, praktičnog i prezentacijskog dijela.
Cilj edukacije bio je odgojno-obrazovni ishod:
“Učitelj, samostalno i u suradnji s drugima, prateći relevantnu literaturu i razvoj, u području odgoja i obrazovanja produbljuje i proširuje svoje znanje i razumijevanje procesa učenja i poučavanja te profesionalnog djelovanja.”
Upoznavajući se sa koracima projektnog učenja:
- Motivacija (predstavljanje, pitanje)
- Znanje i vještine (razumijevanje koje će pomoći odgovoriti na pitanje)
- Produkti (razvoj i nadogradnja produkta)
- Povratna informacija (kakav je moj produkt)
- Prezentacija (produkt kao odgovor na pitanje)
- Evaluacija procesa (što učenici misle)
Učitelji su bili osposobljeni, koristeći vlastito i novostečeno znanje i vještine napisati projektni plan kojeg su prezentirali pred svim sudionicima.
Fotografije opreme za izvanškolske aktivnosti - robotika i IoT
Fotografije opreme za izvanškolske aktivnosti - robotika i IoT
Program edukacije Projektno učenje-STEM
DAN 1. 6h
- Tko je autonomni učenik?
- Karakteristike naprednog kurikuluma
- Kako razvijati autonomiju učenika kroz kurikulum?
- Projektno učenje - filozofija i svrha projektnog učenja
- Elementi projektnog učenja (analiza ključnih karakteristika projekta, projektnog učenja, problemskog učenja, istraživačkog učenja)
- Analiza primjera kroz radionice u malim skupinama
DAN 2. 6h
- Dizajn i razvoj projekta (upoznavanje s razvojnim putem projekta i poticajnim aktivnostima za održavanje kontinuiteta rada)
- Plan projekta (etape projekta, primjeri aktivnosti i kako ih koristiti unutar svake od etapa, vrste pitanja, produkata i publike kojoj su namijenjeni)
- Projektno učenje u STEM domenama
- Primjeri oglednih i okvirnih dokumenata za pomoć pri planiranju projekta kroz radionički oblik rada
ISHODI EDUKACIJE
Polaznici će nakon edukacije moći:
- definirati što je autonomni učenik i kako izgleda kurikulum usmjeren na razvoj autonomnog učenika
- definirati i objasniti koja područja se uključuju u individualizirani pristup učeniku
- što je projektno učenje, koji su njegovi koraci i kao izgleda primjena ove metode u školi
- što je STEM i kako ga povezati s projektnim učenjem
- izraditi primjer projektnog učenja u području STEM-a te ga iskoristiti za razvoj autonomnog učenika
- prepoznati resurse vlastite zajednice i iskoristiti ih za kreiranje kurikuluma usmjerenog na STEM aktivnosti u projektnom učenju u svrhu cjelokupnog razvoja učenika
UDRUGA KLIKERAJ
Radni sastanak
Radni sastanak 28. studenog 2022.
Bilješka sa sastanka između Nositelja projekta OŠ J. Kozarac Soljani, Nositelja projekta „Unaprjeđenje infrastrukture i poboljšanje STEM vještina u osnovnim školama VSŽ“, OŠ A. i S. Radić Gunja i Upravitelja programa Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva
Bilješka sa sastanka između Nositelja projekta registriranog pod r.br. 14A - „Od ideje do STEM vještina u školama“, Osnovne škole „Josip Kozarac“ Soljani, Nositelja projekta registriranog pod r.br. 22A – „Unaprjeđenje infrastrukture i poboljšanje STEM vještina u osnovnim školama Vukovarsko-srijemske županije“, Osnovne škole „A. i S. Radić“ Gunja i Upravitelja programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“
održanog 16. studenoga 2022. godine u 13:00 sati, u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova EU
SASTANKU SU PRISUSTVOVALI:
Ispred Upravitelja:
- Nataša Dimitrović, stručnjakinja za financije
- Branka Lovrić, voditeljica odjela
- Jelena Franotović, v.d. voditeljice odjela
- Ivana Bukovac, voditeljica projekta
- Branka Balić, voditeljica financija projekta
Ispred Nositelja projekta:
- Marijana Lucić, ravnateljica Osnovne škole “A. i S. Radić” Gunja
- Zvonimir Gutić, Osnovna škola “A. i S. Radić” Gunja
- Sanja Šarčević, stručnjakinja za javnu nabavu, Grad Županja
- Tomislav Čajko, Žura d.o.o.
- Tin Dogan, Žura d.o.o.
Sastanak je organiziran nakon pregleda Prvog periodičnog izvješća i dobivenih informacija o problemima nastalim u provedbi Projekata.
Nakon uvida u dostavljenu dokumentaciju, Prilog 16 - Deskriptivna periodična izvješća o napretku, Upravitelj programa (UP) je utvrdio više potencijalnih problema kod provedbe oba projekta kako slijedi:
- Projekt 14 A „STEM u školama“
- poteškoće oko ishodovanja građevinske dozvole za izgradnju zvjezdarnice koja predstavlja značajan dio projekta odnosno 42 % cijelog proračuna.
- poteškoće u provođenju javne nabave
- Projekta 22A „STEMajmo“
- nesporazumi s Partnerom 5, Osnovnom školom „Julija Benešića“ Ilok
Nositelj projekta (NP) 14A pojasnio je UP-u u čemu se sastoje poteškoće s javnom nabavom. Za jednu pokrenutu jednostavnu nabavu (10-22-PJN, Oprema za drvodjeljsku radionicu) nije pristigla nijedna ponuda nakon slanja poziva na tri gospodarska subjekta te naknadne objave na službenim stranicama dok su za postupak jednostavne nabave (12-22-PJN, Oprema za izvannastavnu aktivnost Robotika) pristigle znatno veće ponude od očekivanih. Po pitanju nabave 10-22-PJN, NP je kao rješenje naveo da će obići sve trgovačke centre koji imaju širi asortiman ponude te zatim poslati pozive na dostavu ponude gospodarskim subjektima koji ispunjavaju kriterije za odabir ponude, a što se tiče nabave 12-22-PJN, problem je bio u tome što su gospodarski subjekti poslali ponude sa skupljom opremom umjesto s traženom na što ih se upozorilo te se očekuje da će u ponovljenom postupku dostaviti ponude s prihvatljivim cijenama. Za dvije jednostavne nabave (ev.br. 1-22-PJN, Radio kampanja – promidžba i ev.br. 2-22-PJN, TV kampanja – promidžba i vidljivost projekta) pristigle su ponude koje se znatno razlikuju u cijenama pa su poništeni postupci.
Problem s nabavom izrade glavnih projekata koji su preduvjet za ishodovanje građevne dozvole za izgradnju zvjezdarnice za koju nije pristigla nijedna ponuda će se riješiti na način da će se izraditi kvalitetnije podloge i projektni zadatak, te razumljivije napisati tehničke specifikacije kako bi gospodarski subjekti znali što se točno od njih traži. Što se tiče poništenih postupaka u sklopu promidžbe i vidljivosti projekta, problem je vjerojatno bio u tome što su neke ponude obuhvaćale samo snimanje, a neke i reproduciranje snimaka pa će se to također precizirati na način da gospodarskim subjektima bude jasno da je radi vidljivosti projekta svakako potrebno i reproduciranje snimljenog materijala.
Ostale jednostavne nabave koje je NP provodio su uspješno provedene.
Što se tiče izgradnje zvjezdarnice koja je u Planu nabave pod ev.br. 24-22-NMV, postoje poteškoće na više razina. Prva je potreba za izmjenom prostornog i detaljnog plana radi ishodovanja građevinske dozvole da bi se moglo početi graditi, a zatim i provoditi aktivnosti koje su planirane u zvjezdarnici prema Planu provedbe aktivnosti. NP je situaciju objasnio na sljedeći način: obavljeni su sastanci i razgovori sa svim uključenim stranama te je postignut dogovor da će se detaljni plan Drenovaca staviti van snage do kraja prosinca 2022. godine, a da će se do kraja veljače 2023 donijeti novi plan, te odmah ishodovati građevinsku dozvolu nakon čega će se najkasnije u svibnju 2023. godine moći krenuti u izgradnju zvjezdarnice. Također je, na navedenim sastancima, postignut dogovor svih uključenih strana da će NP-u, čim bude riješen prostorni i detaljni plan, moći biti izdana građevna dozvola, jer će projekti biti gotovi i predani u postupak ishođenja građevne dozvole i prije donošenja plana. Na upit UP-a što će se dogoditi ako NP ne uspije ishodovati građevinsku dozvolu, NP je odgovorio da će građevinska dozvola sigurno biti dobivena, da je jedino upitno hoće li to biti u veljači kako je planirano ili ožujku. NP je postavio upit mogu li se aktivnosti planirane u zvjezdarnici, odvijati unutar škole ako zvjezdarnica ne bude izgrađena na vrijeme na što je UP odgovorio da će se razvoj događaja kontinuirano pratiti te rješavati na vrijeme ako se sve ne bude odvijalo u roku. UP je također upozorio NP-a da se sve aktivnosti nakon 30. travnja 2024. godine provode o vlastitom trošku.
Druga poteškoća u vezi zvjezdarnice je što zatražena sredstva vjerojatno neće biti dovoljna, no, NP navodi da ima dogovor sa županijom da će ona pokriti dio sredstava koji će nedostajati.
Što se tiče projekta 22A „STEMajmo“, NP je najprije objasnio nesporazume koje je imao s Partnerom 5. Nakon što je uvidio propust u Projektnom prijedlogu u kojem je greškom izostavljena stavka opremanja učionice iz kemije te su navedeni pogrešni opisi zaduženja, Partner 5 je izrazio želju da izađe iz projekta. NP je riješio navedeni problem na način da je prenamijenio sredstva s druge stavke proračuna da bi Partner 5 dobio učionicu iz kemije te su izmijenjeni sporni opisi zaduženja putem Obavijesti o manjoj izmjeni.
Također, došlo je i do nesuglasica i s norveškim partnerom, Partnerom 8 (Åpenhet AS) jer je utvrdio da proračun ne odgovara inicijalnom zatraženom iznosu sredstava za Partnera 8. Naime, 3 stavke koje je Partner inicijalno zatražio u okviru proračuna projekta su isključene pri provjeri prihvatljivosti troškova
projektnog prijedloga. No, Partner je utvrdio da se radi o njihovom propustu jer je pravovremeno bio obaviješten o neprihvatljivosti troškova te će suradnja biti nastavljena u predviđenom obliku.
Nadalje, kod pisanja Projektnog prijedloga je došlo do niza omaški za koje su NP i UP utvrdili da će se popraviti kroz Obavijest o manjoj izmjeni. Dogovoreno je da će se dodatno pojasniti stavke izgradnje: kod nadstrešnica dodatno provjeriti koja je točno površina predviđena (zbog ograničenja vezanih uz zakonski okvir), kod adaptacije skladišta – učionice dodatno će se pojasniti planirani zahvat, te kod postave staklenika, vrtnih kućica, plastenika i učionice na otvorenom također će se dodatno pojasniti planirani zahvat i pozicija objekata.
Zaključci sastanka
NP 14A će pravodobno i kontinuirano obavještavati UP o napretku vezanom uz zvjezdarnicu i ishodovanje građevinske dozvole te će se raspravljati o potrebnim koracima ako ne bude sve teklo u dogovorenom roku.
Što se tiče postupaka jednostavne nabave s kojima je bilo poteškoća, NP će također pravodobno izvještavati UP o napretku.
Kod projekta 22A su riješeni svi nesporazumi i nesuglasice s partnerima, a ostalo je otvoreno još samo pitanje dodatnog pojašnjenja planiranih zahvata izgradnje za koje je dogovoreno da će NP u što skorijem roku dostaviti voditeljici financija projekta potrebnu dokumentaciju na pregled (opis objekata, katalog te svu ostalu relevantnu dokumentaciju) kao i informaciju o tome jesu li potrebne dozvole za izvođenje planiranih zahvata.
Klasa: 978-02/22-01/16
Ur.br: 538-04-3-1-1/656-22-15
Veza: Klasa: 978-02/22-01/25
Ur.br: 538-04-3-1-1/656-22-10